Account aanmaken

Vanaf heden kunt u gebruik maken van het Patientportaal voor:

  • Recepten aanvragen: het online aanvragen van herhaalrecepten
  • Een eConsult starten: deze online service maakt het u mogelijk om via een veilige verbinding en vanuit een eigen account direct vragen te stellen aan uw huisarts
  • Een afspraak maken: u kunt via deze service vrije tijdstippen in de agenda van uw huisarts selecteren om vervolgen een afspraak te maken.

Om gebruik te kunnen maken van de online services die uw huisarts aanbiedt op de website moet u:

  • Stap 1: een account aanmaken. Via de knop 'Patientomgeving' komt u op de inlogpagina. U klikt op "Registreer nu' en vult alle gegevens naar juistheid in op het registratieformulier. Vervolgens klikt u op 'Account aanmaken'
  • Stap 2: bevestiging van uw account. U krijgt op het emailadres wat u heeft ingevoerd bij de registratie een email binnen met een hyperlink die u binnen 24 uur moet aanklikken. Daarmee bevestigt u dat u ook daadwerkelijk een account wilt aanmaken én dat het emailadres van u is
  • Stap 3: Gefeliciteerd, u heeft een account aangemaakt. U kunt voortaan inloggen via de pagina waar u eerder op "Registreer nu' heeft geklikt.
  • Stap 4: Uw account koppelen met uw medische gegevens. Wanneer u voor de eerste keer gebruik gaat maken van de onlineservices krijgt de huisarts hiervan een melding. De huisarts zal nu eerst uw account verifiëren. Wanneer uw huisarts gecontroleerd heeft dat uw gegevens correct zijn en u daadwerkelijk bent voor wie u uzelf uitgeeft, koppelt hij uw account aan uw medicsche gegevens. U krijgt hiervan per email bericht.

U kunt nu gebruik gaan maken van de online services van de website.

Sessiecodes:

Omdat wij uw privacy willen garanderen werken wij met sessiecodes. Deze codes heeft u voortdurend nodig om de online services te kunnen gebruiken. Sessiecodes komen op uw emailadres binnen en kunnen slechts eenmaal gebruikt worden: u ontvangt dus iedere keer als u inlogt een nieuwe sessicode. Wanneer u klikt op één van de online services wordt er gevraagd een sessiecode in te vullen voordat u door kunt gaan. Wanneer u de sessiecode heeft ingevuld kunt u klikken op 'Doorgaan'.

Let op:

  • Slechts één patient per emailadres registreren. Zijn er andere familieleden die ook willen registreren dan hebben zij allemaal een eigen emailadres nodig. Emailadressen zijn eenvoudig aan te maken via gratis e-maildiensten als Gmail, Yahoo en Windows Live
  • Na het aanmaken van uw account kan het zijn dat de bevestigingsemail in het postvak 'Ongewenste email' terecht komt omdat uw emailprogramma wellicht de afzender niet kent.
  • Bewaar uw gebruikersnaam en wachtwoord goed
  • Het kan zijn dat sessiecodes binnenkomen in het postvak 'Ongewenste email
  • Uw gegevens kunt u aanpassen als u bent ingelogd met de knop 'Mijn account'